نعمتی:پژوهشگران با مراکز تولید ارتباط برقرار کنند

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:پژوهشگران با مراکز تولید ارتباط برقرار کنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، بهروز نعمتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد با تبریک هفته پژوهش به مسئله تحریم ایران اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله تحریم ایران مربوط به یکی دو سال اخیر نیست بلکه بیش از 32 سال است که کشور ایران مورد تحریم قرار گرفته که اوج این تحریم‌ها نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار در سال 90 درآمد صادرات نفتی ما 27 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: به لطف خدا و با وجود تحریم‌هایی که وجود داشت امروز شاهد درآمد 37 میلیاردی از صادرات نفتی در کشور هستیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: فرق اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی در این است که ما در اقتصاد ریاضتی چیزی نداریم اما در اقتصاد مقاومتی همه چیز داریم و باید تحریم‌ها را تحمل کنیم.

نعمتی رتبه ایران را در رشد علمی رتبه 12 خواند و گفت: پایه اقتصادی ما بر مبنای مسائل علمی، نیروهای انسانی و پژوهشگران است.

وی با بیان اینکه با لطف و عنایت خداوند متعال، کشور ایران دارای منابع غنی بسیاری است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی را باید بر مبنای همین داشته‌ها به تحقق برسانیم و اگر پژوهشگران با مراکز تولیدی ارتباط تنگاتنگ داشته باشند بهتر می‌توان به این نتیجه مهم دست یافت چرا که هنوز فاصله‌ای بین این 2 مهم وجود دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نباید تنها به‌صورت کلیشه‌ای باشد، یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که تولید بر مبنای پژوهش، اندیشه و تفکرات محققان و پژوهشگران باشد.

نعمتی همچنین از اختصاص اعتبارات 250 میلیارد تومانی برای 250 پروژه علمی تولید در کشور خبر داد و گفت: این اعتبارات در بین وزارت نیرو، صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت دفاع منعقد شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان تنها نیم درصد صنعت کشور را دارا است، افزود: برای اینکه بتوانیم به همان نیم درصد سهم صنعت برسم می‌طلبد که ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیشتر شود چرا که ارتباط بین این 2 قطعاً موجب کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  جمعه 1 دی 1391برچسب:,ساعت 21:38  توسط محمد گلزار